Πολλοί γονείς μπορεί να αναρωτιούνται με ποια δεδομένα στα χέρια αποφάσισε η Κυβέρνηση να επιστρέψουν οι μαθητές, έστω σταδιακά, στις σχολικές αίθουσες. Φαίνεται πως υπάρχουν έξι λόγοι, επιστημονικά τεκμηριωμένοι, που οδήγησαν στην σταδιακή επανέναρξη των μαθημάτων στα σχολεία.
Σύμφωνα με τον καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, και με βάση την τελευταία εκτίμηση κινδύνου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης Νόσων, σχετικά με τον κορωνοϊό και τα παιδιά, αυτά είναι τα έξι επιστημονικά κριτήρια που συνέβαλαν σε αυτ’ην την απόφαση:
- Παρόμοια με δύο άλλους πολύ σοβαρούς κορωνοϊούς, τον ιό SARS και τον ιό MERS, οι λοιμώξεις από το νέο ιό παρατηρούνται πολύ λιγότερο συχνά στα παιδιά.
- Τα παιδιά εμφανίζουν, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ηπιότερα συμπτώματα από τους ενήλικες.
- Παιδιά με σοβαρή νόσο ήταν λιγότερο από το 1% στη μεγαλύτερη, έως σήμερα, πληθυσμιακή μελέτη από την Κίνα.
- Τα παιδιά κυρίως μολύνονται εντός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Τα παιδιά κολλάνε τη νόσο περίπου τρεις φορές λιγότερο από τους 20 ετών και πάνω και 4 φορές λιγότερο από ότι οι ενήλικες άνω των 60 ετών.
- Μετάδοση από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη. Κατά την ενδελεχή διερεύνηση του πρώτου κρούσματος στη Γαλλία, ένα μολυσμένο παιδί παρακολούθησε τρία διαφορετικά σχολεία ενώ ήταν συμπτωματικό και είχε 112 επαφές που εντοπίστηκαν, συμπεριλαμβανομένων άλλων παιδιά και καθηγητές. Δεν εντοπίστηκαν συμπτωματικά περιστατικά. Φυσικά δεν μπορεί να αποκλειστεί ένα παιδί με κορωνοϊό να κολλήσει κάποιον.
- Δεδομένα από πληθυσμιακές μελέτες στην Ιταλία, την Ισλανδία και τη Σουηδία, δείχνουν ότι τα παιδιά είναι απίθανο να είναι πρωτογενείς περιπτώσεις μετάδοσης της νόσου (από παιδί σε γονιό).